Ekonomi

Kanada’da Retail Satışları Kasım Ayında Sabit Kaldı, Çekirdek Satışlar %1 Düştü

Investing.com — Kanada’da retail satışları Kasım ayında büyük ölçüde değişmedi ve dokuz alt sektörün altısında düşüş yaşandı. En belirgin düşüş, satışlarda %1,6’lık bir azalma yaşayan gıda ve içecek perakendecilerinde görüldü.

Ancak bu düşüş, çoğunlukla motorlu taşıt ve parça bayilerindeki %2,0’lık artış ve benzin istasyonları ile yakıt satıcılarındaki %0,7’lik satış artışı ile dengelendi.

Benzin istasyonları, yakıt satıcıları ve motorlu taşıt ve parça bayilerindeki satışlar hariç tutulduğunda, çekirdek retail satışları Kasım ayında aslında %1,0 düştü.

Hacim olarak, retail satışları Kasım ayında %0,4 düşüş yaşadı.

Kasım ayında %1,0’lık bir düşüş yaşayan çekirdek retail satışları, son altı ayın en büyük düşüşünü kaydetti. Bu düşüş, öncelikle %1,6 düşen gıda ve içecek perakendecilerindeki düşük satışlardan kaynaklandı. Süpermarketler ve diğer bakkal perakendecileri (market perakendecileri hariç) %1,5’lik satış düşüşü ile bu düşüşe en çok katkıda bulunan grup oldu. Bira, şarap ve likör perakendecileri de üst üste ikinci ay %2,9 düşüşle daha düşük gelir bildirdi.

Ayrıca, genel ticaret perakendecilerindeki satışlar %1,0 düştü ve yapı malzemeleri ile bahçe ekipmanı ve malzeme satıcıları Kasım ayı için %2,1’lik bir satış düşüşü bildirdi.

Öte yandan, motorlu taşıt ve parça bayileri Kasım ayında %2,0’lık bir artışla retail satışlarında en büyük artışı gördü. Bu alt sektördeki dört mağaza türünün tamamı artış bildirdi ve yeni araba bayileri %2,4’lük satış artışı ile başı çekti. Bu, yeni araba bayileri için son beş ayın dördünde satışlarda artış anlamına geliyor. Otomotiv parçaları, aksesuarları ve lastik perakendecileri ile diğer motorlu taşıt bayileri de sırasıyla %0,9 ve %0,8’lik artışlarla satışlarda artış bildirdi.

Benzin istasyonları ve yakıt satıcılarındaki satışlar, art arda altı ay düşüşün ardından Kasım ayında %0,7 artış gösterdi. Ancak hacim olarak, bu satış noktalarındaki satışlar aslında %0,8 azaldı.

Kasım ayında yedi eyalette retail satışları düştü ve dolar bazında en büyük düşüşler Alberta’da (%1,1) ve New Brunswick’te (%2,0) görüldü.

Öte yandan Ontario, Kasım ayında %0,5’lik bir artışla retail satışlarında en büyük eyalet artışını gördü ve bu artış öncelikle motorlu taşıt ve parça bayilerindeki yüksek satışlardan kaynaklandı. Toronto metropolitan alanında, retail satışları ay için %1,1 arttı.

Mevsimsel olarak düzeltilmiş bazda, Kanada’da retail e-ticaret Kasım ayında %1,2 düşerek 4,1 milyar dolara geriledi ve toplam retail ticaretinin %6,1’ini oluşturdu (Ekim ayında bu oran %6,2 idi).

Statistics Canada, Aralık ayı için retail satışlarına ilişkin bir ön tahmin sundu ve %1,6’lık bir artış öngördü. Ancak bu rakam, ankete katılan şirketlerin %48,3’ünden alınan yanıtlara dayandığı için revizyona tabidir. Anket için son 12 aydaki ortalama nihai yanıt oranı %88,4 oldu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu